تبلیغات
معرفی و بررسی بازی های فكری ( Board Games ) ایرانی و خارجی - معرفی و آشنایی با بازی داستانهای روح Ghost Stories
معرفی و بررسی بازی های فكری ( Board Games ) ایرانی و خارجی
Board Games For Everyone

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفی و آشنایی با بازی داستانهای روح Ghost Stories


معرفی و آشنایی با بازی " داستانهای روح Ghost Stories "



مقدمه:

در شمال که بودند، می دانستند که وقتی تابستان فرا می رسد پرندگان مهاجر به آنجا کوچ می کنند و آفتاب در تیغ آسمان شروع به خودنمایی می کند. اینجا ولی در جنوبی ترین نقطه آن سرزمین، تنها نشانه نزدیک شدن فصل گرما، حمله های بی امان دریا به صخره های ساحلی بود.

از آخرین باری که چهار راهب برای کسب تعلیمات پیشرفته به معبد بزرگ رفته بودند، سال ها می گذشت. اکنون آن ها در راه بازگشت به سمت زادگاهشان در فلات خوش آب و هوای جنوبی هستند. اما در مسیرشان، جایی نزدیک به یک روستای محلی، متوجه بروز اتفاقات عجیبی شدند. بعضی از درختان زرد و خشک شده بودند. شمع زندگی در زمین روستا رو به خاموشی بود. انگار در جان روستا ناله مرگ، سودا می کرد.

در افسانه ها آمده بود که سال ها قبل، راهبان معابد توانسته بود که ووفنگ، یکی از شرورترین انسان های آن منطقه را که قصد نابودی آن سرزمین را داشت، به جهنم بفرستند. او قبل از مرگش سوگند خورده بود که انتقامش را خواهد گرفت. اما آیا این افسانه حقیقت دارد؟ آیا این نشانه ها خبر از خطری قریب الوقوع دارند؟ شاید امشب! وقت بسیار تنگ است.

 یکی از راهبان گفت: عجله کنید دوستان من، اولین هدف ووفنگ، همین روستا است.



نویسنده مطلب:  آقای محمد جواد ربیع نژاد



بقیه در ادامه مطلب....








    Ghost Stories


معرفی طراح بازی “گوست استوریز  Ghost Stories" :

بازی رومیزی "گوست استوریز (داستان های روح)" توسط طراح محبوب و معروفش آقای آنتوان باووزا ساخته شده است. این طراح بازیهای رومیزی و کمیک، متولد آگوست سال 1978 در فرانسه می باشد. آنتوان باووزا ابتدا در علوم کامپیوتر و شیمی مشغول به تحصیل می شود و سپس به طراحی بازی های رومیزی روی می آورد. بسیاری از بازی های باووزا موفق به کسب جوایز متعدد شده اند. از جمله این بازی ها می توان به خانواده بزرگ  7 Wonders ، Hanabi ،  Takenoko  و غیره اشاره كرد.

نکته جالب و حائز اهمیت در نحوه طراحی آقای باووزا، سادگی و روند آرام بعلاوه تم شرقی اغلب بازی های اوست. این یعنی برای زمان هایی که خیلی به دنبال بازی های چالشی كه نیاز به سوزاندن فسفر زیاد دارند نیستید، مناسب هستند. البته به غیر از بازی گوست استوریز!!


تِم و روند داستانی بازی:

گوست استوریز یک بازی رومیزی همکاری مشترک با تم شرق دور است. داستان بازی به دفاع از یک روستا در برابر هجوم روح ووفنگ بر میگردد. سال ها پیش راهبان معابد توانسته بودند او را به جهنم بفرستند. اما انگار روح ووفنگ توانسته راهی برای خروج از جهنم پیدا کند و در تدارک یک حمله برای نابودی روستا است. شاید بعد از این روستا به سراغ محل های دیگر برود تا در نهایت کل سرزمین را به نابودی بکشاند. شما در نقش راهبانی هستید که امروز برای دفع این حملات و نابودی ووفنگ در تلاش هستید. اما این بار او دیگر به همین راحتی شکست نخواهد خورد.


مکانیزم های بازی

بازی گوست استوریز شامل چند مکانیزم اصلی به صورت زیر است:

Co-operative Play

در بازی های با مکانیزم همکاری مشترک، بازیکنان با همکاری یکدیگر سعی می کنند تا رقیب مشترکشان که خود بازی است را شکست بدهند. در این نوع بازی ها دیگر رقابتی بین بازیکنان وجود ندارد. یا همه با هم می بازند، یا همه با هم برنده می شوند. 

Dice Rolling

وجود تاس در بازی باعث افزوده شدن عنصر شانس به آن می شود. بنا به نوع طراحی بازی، درصد وجود شانس در بازی های مختلف با وجود تاس متغیر است.


Variable Player Powers

این مکانیزم در بازی بیان کننده توان مختلف بازیکنان در بازی است. معمولا در این دسته بازی ها هر بازیکن شخصیتی دریافت می کند که آن شخصیت یک سری قابلیت های منحصر به فرد دارد. لذا این مهم باعث می شود تا راه های رسیدن به پیروزی هم برای بازیکنان متفاوت باشد. 

Grid Movement

حرکت شبکه ای در یک بازی زمانی معنی پیدا می کند که مهره های شما در  صفحه بازی به صورت شبکه ای در جهت های مختلف حرکت کنند. حال این شبکه می تواند مربعی، مثلثی، شش ضلعی یا به هر شکل دیگری باشد.

Modular Board

در بازی های با صفحه ماژولار (متغیر) بر خلاف بازی های با یک صفحه چاپی ثابت، شاهد وجود تعداد زیادی تایل (کاشی) و کارت مختلف هستیم. تایل و کارت هایی که در کنار هم صفحه بازی را تشکیل می دهند. استفاده از تایل های متعدد به جای یک صفحه یکپارچه باعث بوجود آمدن یک برد ماژولار می شود که عموما به صورت تصادفی چیده می شوند و در هر بازی شما با یک صفحه جدید روبرو خواهید شد.


قوانین و گیم پلی بازی:

بازی گوست استوریز (داستان های روح) خیلی قوانین پیچیده ای ندارد. همانند دیگر بازی های همکاری مشترک، شامل دو فاز کلی است. با این تفاوت که فاز اول مربوط به بازی و فاز دوم مربوط به بازیکن است. البته این دو فاز برای هر بازیکن به صورت مجزا انجام می شود.

صفحه بازی گوست استوریز (یا همان روستای داستان ما) توسط 9 تایل مختلف تشکیل می شود. 4 صفحه به عنوان کادر یا حاشیه روستا هم در اطراف آن قرار داده می شوند. هر کدام از این چهار صفحه هم مربوط به یک راهب و هم رنگ با او و به صورت دو رو، طراحی شده است. همچنین توانایی های آن راهب را به همراه مسیر هجوم ارواح را نشان میدهد.


بازی شامل 2 دسته کارت روح در پنج رنگ است. دسته اول با پشت کارت آبی-مشکی، مربوط به ارواحی است که به نحوی ارتش ووفنگ به حساب می آیند و دسته دوم با پشت کارت قرمز-قهوه ای، مربوط به تجسم روح ووفنگ است. با توجه به تعداد بازیکنان، شما ممکن است تعدادی از کارت های دسته اول (با پشت کارت آبی) را به صورت تصادفی از بازی خارج کنید و همچنین با توجه به درجه سختی بازی از یک تا چهار کارت از دسته تجسم ووفنگ در دسته کارت های بازی قرار می گیرد.

در فاز اول بازی شما باید اولین کارت از دسته کارت های ارواح را که به پشت قرار دارند، بکشید. با توجه به رنگ آن کارت (زرد، سبز، آبی، قرمز و مشکی) باید آن روح را در صفحه هم رنگ قرار دهید. پس از قرار دادن آن روح در محل درستش باید با عواقب حضورش روبرو شوید. این اثرات دو دسته هستند. دسته اول اثرات دائمی ارواح که تا زمانی که شکست نخورده اند پا برجاست: به عنوان مثال برخی از ارواح یک تجسم دارند که به روستا حمله ور می شود تا آن را نابود کند. برخی دیگر هم اثراتشان بر روی راهب ها است و آن ها را ضعیف می کنند. دسته دوم هم اثراتشان یک بار در کل بازی است. به عنوان مثال یکی از ارواح به نام شیطان بی شکل به محض ورود اولین تایل روستا را در امتداد خودش نابود می کند و دیگر تا زمانی که شکست بخورد هیچ اثری ندارد.

چنانچه در دور دوم یا بیشتر بازی، تجسم یک یا چند روح در صفحه بازیکنی باشد که نوبت اوست، آن روح یک قدم به سمت روستا نزدیک تر می شود. به محض رسیدنش به روستا هم آن تایل را نابود می کند. سپس برای حمله با تایل بعدی آماده می شود.

نکته قابل توجه در کشیدن کارت ارواح، کارت روح مشکی است که باید در صفحه بازیکنی قرار گیرد که نوبت اوست.


در فاز بعدی نوبت به بازیکن (راهب) می شود که این حملات را دفع کند. هر راهب یک قابلیت منحصر به فرد دارد. او می تواند با توجه به قابلیتش تصمیم بگیرد که در چه مسیری حرکت کند و با کدام روح درگیر شود. هر بازیکن در نوبتش دو حرکت برای انجام دارد. جابجایی و انجام عملیات. البته ترتیب در این دو حرکت الزامی است. حال اگر بازیکن قصد جابجایی نداشت باید از این حرکت صرف نظر کند. انجام عملیات یعنی به کارگیری یکی از این دو گزینه:

 1- حمله به یک رو از کاشی مجاور آن 2- استفاده از قابلیت کاشی روستا که مهره (فیگور) بازیکن روی آن قرار دارد. 

یکی از راه های شکست دادن ارواح حمله مستقیم از کاشی مجاور به آن هاست. حمله توسط تاس های بازی انجام میشود. هر یک از وجوه این تاس ها به یکی از رنگ های زرد، سبز، آبی، قرمز و مشکی بعلاوه یک وجه سفید است. ارواح مختلف قدرت مقاومت متغیری هم در برابر حملات شما دارند. یک راهب برای شکست دادن آنها باید حداقل به اندازه آنچه در کارت مربوط به آن روح نشان داده شده است، نتیجه تاس بیاورد و یا از توکن های رنگی بازی استفاده کند. به عنوان مثال برای نابود کردن یک روح زرد با استقامت 3 باید در نتیجه تاس 3 عدد وجه زرد داشته باشیم. در  غیر این صورت حمله ما به آن روح با شکست روبرو می شود. خب این بسیار دشوار است. لذا در بازی یک سری توکن به رنگ های مختلف قرار داده شده است که شما می توانید آنها را با استفاده از روش های مختلفی بدست بیاورید و به نتیجه تاس های خود اضافه کنید. وجه سفید تاس هم به دلخواه شما می تواند هر رنگی را به خودش اختصاص دهد.

برخی ارواح بعد از نابودی هم شما را با عواقبی روبرو خواهند کرد که باید با آن ها مواجه شوید. برخی عواقب مثبت و برخی به شدت مخرب هستند.


بازی زمانی با پیروزی شما تمام می شود که تمام کارت های ووفنگ موجود در دسته کارت ها را قبل از اتمام آن نابود کنید. همچنین در صورت نابودی سه تایل روستا، کشته شدن تمام راهب ها و تمام شدن دسته کارت ها در حالی که یک یا چند ووفنگ هنوز در صفحه بازی حضور دارند بازی با شکست شما و سقوط روستا به پایان می رسد.

قطعا این تمام قوانین بازی نیست، اما برای اینکه شما را با آن آشنا کند، کافی است.


بازیكنان و زمان بازی:

بازی گوست استوریز برای یک تا چهار بازیکن قابل اجراست. البته بهترین حالت بازی مخصوص چهار نفر می باشد. اما این به معنی ضعیف بودن حالت های دو و سه نفره نمی باشد. ورینت یک نفره این بازی هم خیلی چنگی به دل نمی زند و به اندازه دو تا چهار نفره آن جالب نیست. در بازی های دو و سه نفره تعدای از کارت های با پشت آبی-مشکی از بازی خارج می شوند. در بازی دو نفره هر بازیکن یک راهب انتخاب می کند و در تایل مرکزی روستا قرار می دهد.  دو راهب دیگر هم به صورت خنثی در صفحه حاشیه روستا قرار می گیرند. به هر بازیکن یک توکن مخصوص درخواست کمک از دو راهب خنثی داده می شود که در مواقع ضروری می توانید از قابلیت یکی از آن دو به دلخواه خود استفاده کنید. همه این ها به حفظ تعادل در بازی های دو و سه نفره کمک می کند. 


زمان بازی چیزی حدود یک ساعت ممکن است به طول بیانجامد. یک ساعت پر از هیجان و تنش های پی در پی که از طرف بازی به شما وارد می شود. یکی از مشخصاتی که در گوست استوریز وجود دارد این نکته است که چنان شما را درگیر خود می کند که متوجه گذر زمان نخواهید شد. از طرفی، اگر چه قشر سنی مشخص شده برای این بازی از دوازده سال به بالا است. اما اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم این یک بازی مخصوص بزرگسال است و به هیچ وجه مناسب گروه سنی نوجوان و پایین تر نیست. 


اکسپنشن های بازی:

بازی گوست استوریز شامل اکسپنشن و مینی اکسپنشن های مختلفی است که در اینجا به صورت مختصر دو اکسپنشن آن را معرفی می کنیم.


 Ghost Stories: White Moon 

در این اکسپننشن که برای یک تا چهار نفر قابل اجراست، بازیکنان علاوه بر آنچه در نسخه پایه وجود دارد، وظایف جدیدی بر عهده خواهند گرفت. از جمله حفظ روستاییان از چنگال ارواح خبیث. به این صورت که سه توکن روستایی در هشت تایل روستا قرار داده می شود. تایل نهم با توجه با درجه سختی بازی محل قرار گیری دروازه ماه است. شما باید روستاییان از این دروازه نجات بدهید. 


Ghost Stories: Black Secret 

در این اکسپنشن که برای دو تا پنج نفر قابل اجراست، بازیکنان با چالش های بیشتری روبرو خواهند شد. این بار به جای بازی یک تا چهار نفره شاهد تعداد نفرات دو تا پنج خواهید بود. یک نفر نقش ووفنگ را بازی خواهد کرد و راهب های بیچاره را به ستوه در خواهد آورد. در این نسخه از بازی به جای تطبیق رنگ ارواح با صفحه بازیکنان، ووفنگ شخصا تصمیم می گیرد که آن روح در کجا قرار بگیرد. بسیار توسعه جالبی است.


 كیفیت قطعات و طراحی تصویری بازی:

قطعات بازی شامل دو دسته مقوایی-کاغذی و پلاستیکی هستند. قطعات غیر پلاستیکی از کیفیت متوسطی برخوردار هستند. در حین بازی باید بسیار مراقب کارت ها و دیگر قطعات بازی باشید. اما فیگور های پلاستیکی بازی از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستند و ظرافت به کار رفته  در ساخت آن ها قابل قبول است. جعبه بازی از اینسرت باکس ضعیفی برخوردار است و شما حتما باید برای حفظ سلامت قطعات بازی خود از نایلون های زیپی (زیپ کیپ) استفاده کنید یا راه حلی مناسب پیدا کنید. 


تصویر سازی بازی مناسب با حال و هوای آن و تم داستانی بازی است. یک طراحی گرافیکی خوب که حال و هوای بازی را زنده کرده است. کمی خشن و ترسناک و در عین حال با نمک و جذاب.


سخن پایانی:

بازی  “گوست استوریز  Ghost Stories" یکی از بهترین بازی های همکاری مشترکی است که می توانید تهیه کنید. برخلاف خیلی دیگر از بازی های در این سبک، شما نمی توانید به راحتی در آن پیروز شوید. البته ناگفته نماند که بازی در چهار درجه سختی قابل اجراست که اصل بازی و اوج لذت آن در درجه آخر سختی قرار دارد. پیروزی در سه درجه دیگر به آسانی بدست می آید. در ادامه فقط در مورد درجه سختی چهارم صحبت خواهیم نمود.

خوب است بدانید که در این بازی تا نود درصد احتمال باخت شما وجود دارد. اما این به معنی ضعف و بی فایده بودن بازی نیست. اتفاقا به همان اندازه ای که احتمال باخت شما وجود دارد، امکان پیروزی مقتدرانه هم در بطن بازی یافت می شود. این یکی از نکات جالب توجه در گوست استوریز می باشد. حال چطور؟!.


همانطور که گفته شد چهار راهب در بازی وجود دارند که هرکدام یک قابلیت منحصر به فرد دارند. 9 تایل هم صفحه را تشکیل می دهند که هر کدام مربوط به یک بخش از روستا هستند. هر تایل مختص به یک روستایی با قابلیت انجام کاری بخصوص است. هر راهب هم می تواند توکن های رنگی را بدست آورد که در شکست دادن ارواح و برگرداندنشان به جهنم استفاده می شود. بعلاوه اینکه هر راهب می تواند یک توکن یین-یانگ بدست آورد که دقیقا نقش نوش دارو را در بازی ایفا می کند. 

معمولا در بازی گوست استوریز به جایی می رسید که حتی فرصت به نفس کشیدن شما هم نمی رسد چه برسد به سرخاراندن!! مطمئن باشید وقتی با چنین شرایطی روبرو شدید یا بسیار بدشانس بودید، یا درست بازی نکرده اید. چرا که کافیست یک لحظه غفلت کنید و یا یک عمل صحیح را به موقع انجام ندهید. دیگر جبرانش به همین راحتی نخواهد بود. 

تنها راه پیروزی درگوست استوریز یک کار تیمی همه جانبه و دقیق است. همچنین شما علاوه بر اینکه باید در کار تیمی درست عمل کنید، باید در استفاده از منابع و امکانات بازی مدیریت دقیقی داشته باشید. باید بدانید که چه وقت و به چه صورت از کدام روستایی کمک بگیرید. چه توکنی را بدست آورید و چه وقت، چه توکنی را چطور مصرف کنید. همه و همه در کنار هم می توانند یک پیروزی شیرین را برای شما به ارمغان بیاورند. به نظر من هرچه در حصول پیروزی چالش بیشتری وجود داشته باشد، آن پیروزی دلچسب تر خواهد بود. 


چنان چه اولین بار قصد بازی کردن گوست استوریز را دارید، پیشنهادی که شخصا دارم این است که از درجه سختی آسان شروع کنید تا لِم بازی را بدست آورید. سپس درجه سختی را کم کم زیاد کنید تا به اوج لذت آن برسید. اگر شما علاقه مند به بازی های چالشی، پر هیجان، دارای تِم ترسناک، به خصوص همکاری مشترک و صد البته آقای آنتوان باووزا هستید، این بازی را از دست ندهید.

موفق باشید.


نویسنده مطلب:  آقای محمد جواد ربیع نژاد

سه شنبه 14 شهریور 1396 ساعت 23 و 38 دقیقه و 03 ثانیه
از boardgamer.ru و boardgamer.ru/forum می تونید بازی پرینتی پیدا کنید . من خودم village رو از اونجا ریختم پرینت کردم.
این لینک هم که آقای سپهر گذاشتن هم توی boardgamer.ru/forum بوده و هست.
پاسخ مرتضی آشوری :
سپهر
پنجشنبه 12 مرداد 1396 ساعت 22 و 19 دقیقه و 02 ثانیه
راستی یادم رفت بگم فایلی که گذاشتم قوانین انگلیسی و اکسپشن وایت مون و گاردهوس هم داخلش هست.
نسخه هم انگلیسی هست دیگه
کلا من بعضی از pnp ها رو راحت گیرمیارم شما یه مشت بازی جالب معرفی کنید فایل pnp (پرینت کن بازی کن) بازی رو میدم تحویلتون بزارید اینجا خودم هم چاپ میکنم بشینم بازی کنم :|
پاسخ مرتضی آشوری : بفرستید به تلگرامم
سپهر
پنجشنبه 12 مرداد 1396 ساعت 22 و 11 دقیقه و 55 ثانیه
pnp بازی رو از دراپ باکس لینک میکنم لطف کنید بزارید تو یه پست ملت دانلود کنن چهار نفر بردگیم باز اضافه شه به مملکت
goo.gl/bnCvkK
پاسخ مرتضی آشوری :
شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 13 و 04 دقیقه و 34 ثانیه
سلام. پس لطف کنین از همین الان لیستشونو بذارین
پاسخ مرتضی آشوری : سلام
اماده بشه حتما
فعلا اماده نیست
محمد
پنجشنبه 28 بهمن 1395 ساعت 20 و 00 دقیقه و 19 ثانیه
پیر شدیم ولی این پارتی که قرار بود بیاد، نیومد
پاسخ مرتضی آشوری : خودمون هم خیلی درگیرشیم و ایشالا بزودی ترخصیص شه از گمرك
محمد صالحی
پنجشنبه 28 بهمن 1395 ساعت 08 و 22 دقیقه و 21 ثانیه
سلام آقای آشوری اگه میشه به آقای ربیع نژاد بگید لطفا نسخه قابل چاپ بازی Legends OF Andor رو با اکسپنشن هاش قرار بدن خیلی ممنون
پاسخ مرتضی آشوری : سلام
باشه حتما
البته ایشون درگیر كارای شخصی و دانشگاهی هستند.
ایشالا در اولین فرصت بهم برسونند تا بزارم
mimick
جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 16 و 02 دقیقه و 54 ثانیه
ببخشید اگه کامنتم به موضوع بی ربطه
شما به نظر خیلی وقته با برد گیم سر و کار داری. میخواستم ببینم برد گیم های حدود بیست سال پیش رو هنوز دارین چند تا عکس از هر کدوم بذارین برامون.
بازی هایی مثل دریاچه آبی، سرزمین عجایب، سرخپوست کوچولو که اگه اشتباه نکنم دنیای بنفشه تولیدشون می کرد.
اگه ندارین بی زحمت از کهنه کار های اطرافتون سوال کنین ممنون میشم.
بهش میگن Nostalgia Burst! مهمه انصافا.
پاسخ مرتضی آشوری : سلام دوست عزیز
دقیقا خیلی وقته سر و كار دارم و تمام اینا كه گفتی بعلاوه خیلی بازی دیگه رو دز زمان بچگی داشتم خودم.
ولی متاسفانه الان هیچ كدوم رو ندارم و مهم همون زمان بچگی گم شدند.
دوستان دیگه هم بعید میدونم.چون سه چهار سال پیش خودم خیلی گشتم ولی هیچی پیدا نكردم.
دیگه باید اونارو فراموش كنی و با دنیای جدید بردگیم ها اشنا بشی
محمد صالحی
چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 08 و 56 دقیقه و 42 ثانیه
سلام خسته نباشید آقای آشوری .پارت بعد که از اروپا میاد قیمتاش و زبان بازیاش به چه صورته؟
پاسخ مرتضی آشوری : سلام
ممنون
بزودی زمان و قیمت و لیست كامل مشخص میشه.
فعلا فقط باید منتظر موند
دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 13 و 31 دقیقه و 33 ثانیه
میشه یه چشمه از اسامیشون رو به عنوان تیزر یا اسنیک پیک بفرمایید؟
پاسخ مرتضی آشوری : 5 تا عنوان میگم برای بازار گرمی
آخرین نسخه ی تیكت تو راید كه شاهكاره
كدنیمز پیكچر كه بهترین بازی پارتی هست
باندل كمل اپ و اكسپنشن سوپركاپ در یه جعبه
گیم او ترونز
بلاد ریج
.
فعلا بسه تا ایشالا رسما همشون رونمایی بشوند!!
دوشنبه 27 دی 1395 ساعت 10 و 37 دقیقه و 58 ثانیه
سلام آقا مرتضی
میخواستم بپرسم از پارت بعدی خبری نیست؟
حدود زمانش؟ یا خود بازیهاش؟ یا اینکه از دبی میاد یا اروپا؟
پاسخ مرتضی آشوری : سلام
چرا بزودی میرسه ایشالا.
تو راهه
از اروپا میاد.
اطلاع رسانی خواهم كرد.خیالتون راحت
شنبه 25 دی 1395 ساعت 18 و 00 دقیقه و 23 ثانیه
جالب بید.
به خصوص داستانش.
ممنون
پاسخ مرتضی آشوری : خواهش بید.
ممنون از شما بید
سعید
پنجشنبه 23 دی 1395 ساعت 11 و 55 دقیقه و 44 ثانیه
عالی بود ممنون
پاسخ مرتضی آشوری : خواهش و ممنون از كامنت
محمدجواد
پنجشنبه 23 دی 1395 ساعت 00 و 13 دقیقه و 05 ثانیه
از همینجا از همه خوانندگان عزیز به خاطر وجود ایرادها و اشتباهات نگارشی و املایی (تایپی) پوزش می طلبم.
امیدوارم از این پست لذت کافی را برده باشید.
پاسخ مرتضی آشوری : ممنون از شما برای این نوشته و معرفی عالی و دقیق بازی گوست استوریز
دوخیییی
چهارشنبه 22 دی 1395 ساعت 21 و 37 دقیقه و 36 ثانیه
وب متفاوت و زیبایی دارین خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم باعث افتخاره شما هم به من سر بزنید خیلی ممنون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

وبلاگی برای دورهمی بردگیمی
معرفی بازیها
بررسی بازیها
ساخت بازیها
دانلود فایل های ساخت
معرفی مكان های فروش
معرفی مكان های بازی
اخبار بردگیم و گزارش همایش ها
و خیلی موارد دیگه درباره بردگیم

پس این شما و این وبلاگ: بردگیم پرشین
مدیر وبلاگ : مرتضی آشوری

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • كدامیك از بازیهای زیر رو بیشتر میپسندید؟ (امكان انتخاب چند مورد)











نویسندگان

دیکشنری

تبدیل تاریخ

تماس با ما

ابزار هدایت به بالای صفحه