تبلیغات
معرفی و بررسی بازی های فكری ( Board Games ) ایرانی و خارجی - بررسی و راهنمای بازی ایرانی برافراشتن پرچم ها
معرفی و بررسی بازی های فكری ( Board Games ) ایرانی و خارجی
Board Games For Everyone

لینکدونی

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بررسی و راهنمای بازی ایرانی برافراشتن پرچم ها

 


بازی ایرانی برافراشتن پرچم ها


                         Raising The Flags

 



سال انتشار  Raising The Flags: 2015

 

طراح و خالق بازی: دكتر پرهام میرزایی

 

شركت منتشر كننده: پرسان گیمز Parsan Games

 

تعداد بازیكنان برافراشتن پرچم ها: 2 الی 4 نفر 

 

بهترین تعداد نفر برای بازی: 3 و 4 نفره

 

درجه سنی: 10 سال به بالا

 

مقدار نوشته های انگلیسی در كارت ها و ادوات بازی: دارای نوشته های مهم ولی مقدار كم و آسان برای یادگیری و به حافظه سپردن

 

Expansion  یا توسعه : ندارد 

 

زمان بازی: حدود 60 الی 90 دقیقه

 

رتبه در سایت BOARDGAMEGEEK ثبت شده در سایت ولی در حال حاضر رتبه بندی نشده

 

وضیعت در ایران:

موجود و تولید و انتشار توسط شركت پرسان گیمز

قیمت: حدود 160 هزار تومان

 

محتویات بازی :

 

- 30  قطعه زمین مربع شکل شامل 6 شهر، 24 زمین متفاوت در قابلیت ساخت و ساز
- 3  قطعه زمین منابع شامل یک جنگل، یک کویر و یک کوهستان
- 8  قطعه دریا شامل صفحه امتیاز شمار
- 48 عدد کارت منابع شامل کارت غذا، چوب، سنگ و نفت؛ هر کدام 12 عدد
- 48 عدد اسکناس پول شامل اسکناس های پانصد، دویست، صد و پنجاه؛ هر کدام 12 عدد
- 48 عدد کارت سودمند شامل 24 کارت ارتش، 12 کارت صلح آمیز و 12 کارت تهاجمی
- 4 عدد صفحه راهنما درچهار رنگ، 1 عدد برای هر بازیکن
- 1عدد کارت فرماندار
- 1عدد کارت ژنرال
- 4 عدد صفحه فرمان در چهار رنگ، 1 عدد برای هر بازیکن
- 44 عدد پرچم ساختمان همراه با عدد در چهار رنگ، 11 عدد برای هر بازیکن
- 32 عدد پرچم زمین درچهار رنگ، 8 عدد برای هر بازیکن
- 4 مهره ارتش درچهار رنگ، 1 عدد برای هر بازیکن
- 4 مهره امتیاز در چهار رنگ، 1 عدد برای هر بازیکن
- 9 عدد خانه
- 8 عدد مزرعه
- 4 عدد فرودگاه
- 7 عدد کارخانه
- 5 عدد مجتمع تجاری
- 4 عدد ساختمان چوب بری
- 4 عدد معدن سنگ
- 4 عدد دکل نفت
- 2 عدد تاس


مقدمه:


سالهای زیادی از فروپاشی و نابودی دنیا نگذشته!!

دلیل اصلی نابودی به طور قطع مشخص نشد، حدس و گمان های زیادی در این رابطه زده شد ولی هیچ كدوم به یقین نرسید!

تلفات مرگ و میر انسانی ناشی از اون حادثه خیلی بیشتر از تصورات بود!

ولی با این حال بازماندگانی باقی موندند، و امید رو برای حفظ بقای نسل بشریت زنده كردند!

این بازماندگان راه نجات خودشون رو از دریا انتخاب كردند و بعد از سختی ها و مشقت های فراوان خودشون رو در جزیره ای دور افتاده یافتند!

جزیره ای كه بدور از هر گونه تمدن بشریت بود و برای اولین بار قدم های نسل انسان رو روی خاكش حس میكرد!

بازماندگان شروع به تشكیل كلونی كردند و برای حفظ بقای نسل بشریت مجبور به ایجاد پایگاه و ساخت و ساز برای بدست آوردن منابع و غذا شدند.

ولی نابودی بیش از 95 درصد انسان ها و جانداران هم درس عبرتی برای بازماندگان نشد و خوی پلید ذاتی انسان ها خیلی زود گریبانگیر برخی از بازماندگان شد و كلونی های تشكیل شده به سرعت تفكیك و جدا شد!

هر كلونی پایگاه مستقل و منابع مستقل خودش رو ایجاد كرد و برای دست یابی به منابع سایر كلونی ها، ارتش تشكیل داد و بر طبل های جنگ كوبید!!

اگر سرنوشت آخرین انسانهای روی كره زمین برای شما مهمه، پس به یك كلونی برتر بپیوندید و تمام تلاشتون رو برای حفظ پرچم كلونی و برافراشتن اون در آخرین اقامتگاه بشر در خاك كره زمین بكنید!!!

با ما با بازی برافراشتن پرچم ها همراه باشید...


 

بقیه در ادامه مطلب:






معرفی و بررسی بازی:

 

شركت پرسان گیمز در سال 1393 با هدف طراحی و تولید بازی های فكری تاسیس شده و اولین بازی این شركت بازی برافراشتن پرچم ها است، كه در سال 1394 تولید شده و طراح و ابداعش دكتر پرهام میرزایی بوده و پس از ارائه در برخی كشورهای اروپایی و آمریكایی به بازار ایران هم عرضه شده.

آشنایی من هم از طریق پیج اینستاگرام شركت پرسان گیمز بود و خانم اخوان از مدیران این شركت لطف كردن و این بازی رو برای معرفی و بررسی در اختیار بنده قرار دادن كه ازشون سپاسگزارم.

ایده اولیه ساخت و طراحی این بازی توسط دكتر پرهام میرزایی استاد دانشگاه ناتینگهام انگلستان شكل گرفت و بعد از طراحی بازی، سفارش ساخت و تولید اون رو در كشور چین دادند، طبق صحبت هایی كه با شركت پرسان گیمز داشتم، بازی در شركت معتبری در چین تولید شده و اون شركت با برند های معتبری همچون Hasbro هم همكاری داره.

طراحی بازی در سال 2013 آغاز شده و در ابتدا از ایده های بازی نمونه هایی به صورت ماكت 3 بعدی ( ساختمان ها و غیره ) ساخته شده و تا پاییز 2014 نمونه ساخته شده با افراد مختلف در سنین متفاوت بازی و تست شده و در نهایت در اواسط سال 2014 بازی ساخته شده و در تابستان 2015 وارد بازار ایران شده.

شركت پرسان گیمز با بازی برافراشتن پرچم ها در نمایشگاه UKGAMEEXPO شركت كرده و ظاهرا با استقبال خوبی هم در اونجا مواجه شده.

همچنین شركت پرسان گیمز برای ثبت بازی برافراشتن پرچم ها در سایت معتبر Boardgamegeek مكاتباتی رو انجام میده و مسولان سایت بردگیم گیك متقاعد میشن كه بازی برافراشتن پرچم ها رو در سایت ثبت كنن، كه این موضوع باعث افتخاره كه یك بازی ایرانی در یكی از معتبر ترین سایت های برد گیم دنیا ثبت بشه، البته ظاهرا قبلا هم بازی های ایرانی دیگه ای در این سایت ثبت شدند كه متاسفانه من آمار دقیقی در این زمینه ندارم.

البته ناگفته نمونه نقاش بازی برافراشتن پرچم ها اقای سید قاسم فراهانی هستند كه قبلا طراحی بازی ایتالیایی Strada romana بودند و در سایت بردگیم گیك حضور داشتند.

بازی Raising the flags یا برافراشتن پرچم ها یك بازی استراتژیك بحساب میاد كه مكانیك بازی تجارت و معامله و ساختمان سازی و گسترش ساخت و ساز هست.

در نگاه اول و بعد از خواندن قوانین بازی برای كسانی كه بازی كتان رو بازی كرده باشن، شباهت های زیادی دیده میشه.ولی در ادامه و شروع بازی و مسلط شدن به بازی، دیگه اون شباهت ها زیاد به چشم نمیاد و متوجه تفاوت های بازی میشید.

البته به قول یكی از دوستان حرفه ای من در زمینه بردگیم كه در سایت بازیها مطلب مینویسه، بازی های برد گیم بعد از ساخته شدن بازی كتان به دو دوره تقسیم شدند.دوره قبل كتان و دوره بعد از كتان و طبیعتا خیلی از بازی های بعد از ساخته شدن كتان یه شباهت هایی از لحاظ ظاهری و یا قوانین به بازی كتان دارند.

ولی بازم تاكید میكنم بازی برافراشتن پرچم ها یه بازی متفاوت هست و طراحی و ایده اون كپی برداری از بازیه دیگه ای نیست.

در بازی برافراشتن پرچم ها بازیكنان باید برای تصاحب منابع و ساختمان های زمین بازی با هم رقابت كنن و با توجه به كارت های منابع و پول بازی قلمرو خودشون رو گسترش بدن و زودتر از سایر بازیكنان بر جزیره مسلط بشن.

در این بازی بازیكنان با توجه به عامل شانس و همچنین تفكر و اندیشه باید با هم تقابل كنن.

زمین بازی متشكل شده از 33 قطعه متفاوت كه شامل زمین های منابع و همچنین زمین های متفاوت از نظر شكل ظاهری برای ساخت و ساز میشه كه توسط 8 قطعه دریا تشكیل یك جزیره رو میدن.

زمین بازی یك جزیره مربع شكل هست كه از قطعات مختلفی تشكیل شده و با توجه به انتخاب های گوناگون و متفاوت پیش روی بازیكنان برای چیدمان صفحه بازی، بازیكنان در هر دور بازی با زمینی متفاوت روبرو هستند كه این موضوع  بر جذابیت های بازی و همچنین تكراری نشدن بازی كمك شایانی میكنه.

در این بازی شما با توجه به كارت های منابع و سودمند و همچنین كارت های پول رایج در بازی شروع به خرید قطعات زمین یا شهر در جزیره میكنید و در ادامه با بر افراشتن پرچم هاتون در زمین و شهر خود و ساخت ساختمان های تجاری و تولیدی در زمین های خود علاوه بر كسب درآمد و منابع مورد نیازتون، بر جزیره مسلط میشید و راه رو برای تصرف بیشتر در جزیره و پیروزی بر رقبا هموارتر میكنید.

وجود تاس در بازی امكان ایجاد شانس در بازی رو افزایش میده، ولی از طرف دیگه داشتن حق انتخاب برای تعیین عدد نمایش داده شده تاس برای بازیكنان باعث تعادل در این زمینه میشه و همچنین استراتژی چگونگی خرید نوع  و مكان زمین یا شهر و همچنین ساختمان های بازی باعث ایجاد تفكر و خلاقیت میشه. و نتیجه رو به سمتی پیش میبره كه عامل شانس و تفكر در بازی درصد های مساوی داشته باشند و حتی میشه گفت مقدار این درصد به سمت تفكر و اندیشه سنگینی میكنه.

بازی Raising the flags یك بازی ایده آل برای تعداد 2 الی 4 بازیكن هست و میتونید نهایت هیجان و لذت رو در حالت 3 و 4 نفره تجربه كنید، البته من خودم تا الان فقط یكبار تجربه بازی در حالت 4 نفره رو داشتم كه شدیدا جذاب بود ولی حدود 5 بار دو نفره بازی كردم كه میتونم بگم در این حالت هم شدیدا منو جذب كرد و لذت ساختن ساختمان های بیشتر و متفاوت در جزیره و افزایش قلمروی خودت با برافراشتن پرچم خیلی لذت بخش بود برام.

هر بازیكن میتونه با توجه به قوانین بازی تو زمین یا شهر خودش ساختمان بسازه، حالا این ساختمان میتونه خونه، كارخونه، مزرعه، دكل نفت، فرودگاه و یا چیزای دیگه باشه، و بعد از قرار دادن اون ساختمان در زمین یا شهر خودش، یكی از پرچمهای شماره دار خودش رو روی اون ساختمان نصب كنه و به این ترتیب بعد از پرتاب تاس و همخوانی عدد نمایش داده توسط تاس با شماره اون ساختمان، پول یا منابع دریافت كنه.

بازی با پایان یافتن پرچم های شماره داره یكی از بازیكنان تموم میشه و مهره امتیاز شمار بازیكنان در روی صفحه ی امتیاز كنار جزیره ی بازی تعیین كننده برنده بازیه.

در بازی برافراشتن پرچم ها گفتگو و معامله و تجارت با بازیكنان دیگه تاثیر بسزایی در روند بازی داره و همچنین استفاده از كارت های سودمند كه به چند بخش مختلف تقسیم میشن و استفاده صحیح و بهینه از اونها تاثیر زیادی در پیروزی بازیكنان داره.

بازی برای سنین 10 سال به بالا هست و قطعا با توجه به روند تجارت و ساخت و ساز در بازی و همچنین نیاز برای ایجاد گفتگو و تبادل در بازی، برای كودكان و نوجوانان توصیه میشه تا بتونن از طریق بازی با مفاهیم تجارت و معامله و استفاده بهینه از سرمایه و ... آشنا بشن و با توجه به استراتژیك بودن بازی بتونن قدرت تفكر و اندیشه و خلاقیت خودشون رو بهبود ببخشن.

قوانین بازی در ابتدا كمی پیچیده و زیاد به نظر میرسن ولی با شروع بازی و آشنایی مقدماتی با بازی، بازیكنان ارتباط بیشتری با بازی پیدا میكنن و قطعا در ادامه روند بازی تمام قوانین رو یاد مگیرن و بازی براشون لذت بیشتری پیدا خواهد كرد.

درباره كیفیت متریال بازی و طراحی بازی هم باید بگم، همونطور كه در ابتدا اشاره كردم بازی برافراشتن پرچم ها در كشور چین ساخته شده و بدلیل اینكه میخواد در بازار اروپا و امریكا هم عرضه بشه باید استاندارد های لازم اونها رو هم داشته باشه.

رنگ بندی و طراحی تصویری جعبه و همینطور كیفیت جعبه بازی خیلی خوبه و مشابه نمونه های خارجی هست.

كیفیت قطعات تشكیل دهنده صفحه بازی اعم از قطعات زمین و شهر و منابع و دریا خیلی خوب و راضی كننده اس ولی نكته منفی در این زمینه پایین بودن كیفیت چاپ هست كه میتونست بهتر از این باشه و اون شفافیت و زنده بودن رنگ رو نداره.جنس این قطعات از مقوای فشرده و چند لایه هست.

نقطه قوت متریال این بازی در قطعات ساختمان های بازی و همچنین پرچم های بازی هست، كه كیفیت خیلی خوبی به نسبت اولین بازی یك شركت ایرانی داره و رنگ بندی و طراحی اونها خیلی عالیه.و من خودم بشخصه بیشترین لذت رو از این بازی و عامل تفاوت این بازی با سایر بازی هایی كه دارم رو در قطعات ساختمان هاش میبینم.جنس این قطعات از پلاستیك هست و حس چیدن اونها در زمین بازی و مالكیت اونها حس لذت بخشی رو تداعی میكنه.

كارت های منابع و سودمند و راهنمای بازیكنان از كاغذ مقوایی ساخته شده و پول های بازی از كاغذ معمولی.البته بهتر بود كه برای كار تهای راهنما از جنس قطعات زمین بازی استفاده میشد تا زیبایی و تداوم بیشتری داشته باشه.

نكته منفی در این مورد عدم وجود زبان فارسی در كارت های سودمند هست.البته تمام موارد با توضیحات كامل در دفترچه فارسی بازی موجود هست ولی بدلیل ایرانی بودن طراح و سازنده بازی و ثبت به عنوان یك بازی ایرانی، بهتر بود در نسخه ارائه شده در ایران تمام این موارد فارسی میبود.

تاس های بازی و همچنین مهره های سرباز و امتیاز شمار هم كیفیت خیلی خوبی دارن.

صفحات فرمان بازی بعد از درست شدن بدلیل جنسی كه دارن امكان بازشدن مجدد رو ندارن و به همین دلیل نمیشه اونها در جعبه بازی قرار داد كه این مورد هم جز نكات منفی بحساب میاد.

در رابطه با دفترچه راهنمای بازی دو نكته وجود داره، نكته اول و مثبت در مورد كیفیت خیلی خوب این دفترچه و همچنین سایز مناسب و استاندارد اون هست كه چیزی از نمونه های با كیفیت خارجی كم نداره و خیلی تحسین برانگیزه.ولی نكته دوم و منفی این دفترچه، عدم طراحی مناسب در صفحه بندی و جایگیری جداول بازی هست كه در واقع برای مطالعه ودسترسی سریع به مطالب مرتبط با همدیگه كمی اذیت كنندس و همچنین توضیحات كم تصویری و استراتژیكی بازی كه میتونست بیشتر باشه.

در مجموع باید گفت متریال بازی قابل قبول و به عنوان اولین ساخته یك شركت ایرانی خیلی هم عالی هست و قطعا نقاط ضعفی هم داره كه مطمئنا در آینده رفع خواهد شد.

در پایان باید بگم از اینكه یك بازی با ایده و فكر یك ایرانی ساخته شده خیلی خوشحالم و اینكه یك بازی بردگیم برای اولین بار با نام ایران در بازار های دنیا ورود پیدا كنه واقعا غرورآفرینه و بشخصه آرزوی موفقیت های روزافزون برای شركت پرسان گیمز چه در داخل ایران و چه در خارج از مرزهای ایران دارم.

 

راهنمایی مختصری از بازی:


 در ابتدا باید صفحه بازی رو بچینید، برای اینكار اول قطعات دریا رو طبق شماره هایی كه دارند به هم متصل میكنید و شكل مربعی جزیره رو تشكیل میدید، در ادامه قطعات منابع، زمین و شهر رو در داخل جزیره به صورت دلخواه و یا طبق راهنمای دفترچه میچینید.سعی كنید تمام قطعات مختلف پراكندگی متعادلی در جزیره داشته باشن.

هر بازیكن یك رنگ رو انتخاب میكنه و پرچم ها، صفحه فرمان، مهره امتیاز شمار و سرباز مربوط به اون رنگ رو برمیداره.

هر بازیكن معادل 1100 واحد پول از بانك میگیره و مابقی پول ها در بانك باقی میمونه.هر بازیكن 4 عدد كارت منابع ( 1 كارت برای هر منبع ) هم از بانك میگیره.

ساختمان های بازی رو به نسبت تعداد نفراتی كه میخواهید بازی كنید و طبق راهنمای بازی، از جعبه برمیدارید و در بانك میزارید.

كارت های فرماندار و ژنرال رو در بانك قرار میگیره.

بازی رو كی شروع میكنه:

تاس ریخته میشه و بازیكنی كه بیشترین عدد رو بیاره شروع كنندس و به ترتیب ساعتگرد بقیه بازیكنان بازی میكنن.

در ابتدا بازیكن اول یك پرچم ستاره دار كه نشانه پایتخت خودش هست رو در یكی از شهر ها قرار میده و یك پرچم هم در زمین مجاور پایتختش قرار میده، و همینطور بقیه بازیكن ها شهر پایتخت و زمینشون رو انتخاب میكنن.

هر بازیكن در نوبت خودش انتخاب ها و كار های متفاوتی میتونه انجام بده.

بازیكن میتونه ساختمان بخره و طبق قوانین بازی در زمین یا شهر یا زمینهای منابع قرار بده. كه بعد از خرید ساختمان مربوطه 1 پرچم شماره دار به انتخاب خودش در بالای ساختمانش قرار میده تا بعد از این هر وقت عدد نمایش داده شده ی تاس با عدد ساختمانش برابر بود، پول یا منابع از بانك بگیره.

میتونه زمین یا شهر بخره.

میتونه با بازیكنان دیگه بر سر كارت های منابع معامله و تبادل كنه، همچنین با بانك.

یا میتونه از كارتهای سودمندی كه خریده استفاده كنه، كه هر كدوم از این كارت ها دستورالعمل خاص خودشون رو دارن كه در كارت قید شده و شما باید اون كار رو انجام بدید، میتونه حمله باشه،دفاع باشه،دریافت منابع باشه، ویرانی ساختمان های حریف باشه و خیلی موارد دیگه.

بازیكنان باید با استفاده از فكر و خلاقیتشون و همینطور شانسی كه با تاس ها تعیین میشه میارن، بتونن ساختمان ها و زمین های بیشتری بخرن تا بر جزیره مسلط بشن و منابع و پول بیشتری بدست بیارن.

مدیریت استفاده از پرچم های شماره دار خیلی مهمه و شما باید با توجه به قانون احتمالات، عدد بهتری در ساختمان هایی كه به منابع یا پولشون نیاز بیشتری دارید بزارید.

هر ساختمان جدید كه میخرید و در زمینتون بنا میكنید امتیاز مربوط به خودش رو داره و بعد از جایگذاری ساختمان مهره امتیاز شمارتون رو در صفحه حركت میدید.

بازی زمانی به اتمام میرسه كه یك نفر از تمام پرچم های شماره دار خودش استفاده كنه، البته كسی كه از تمام پرچم ها استفاده میكنه لزوما برنده بازی نیست، و بعد از شمارش امتیازات ساختمان ها و همچنین كارت های فرماندار و ژنرال، بازیكنی كه بیشترین امتیاز رو بدست آورده باشه برنده بازیه.

قوانین و دستور العمل های بازی برافراشتن پرچم ها خیلی بیشتر از این چند خطی هست كه من نوشتم و من فقط اشاره كوچكی به روند بازی داشتم، و قطعا بعد از تهیه بازی و مطالعه كامل راهنمای بازی، با همه اونها آشنا میشید و قطعا تجربه لذت بخشی رو با بازی برافراشتن پرچم ها در كنار دوستان و خانواده خواهید داشت.

 

 عكس های اختصاصی خودم از بازی


جعبه و محتویات كلی بازی:


 

قطعات تشكیل دهنده جزیره ( زمین و شهر و دریا ):

 


ساختمان های بازی:


 

كارت های ویژه، منابع، سودمند و پول:


 

كارت های راهنما، صفحان فرمان و پرچم های شماره دار:


 

پرچم ها، تاس ها و مهره های امتیاز شمار و سرباز:

 


 

خصوصیات مثبت و منفی بازی از نگاه من:

+ بازی استراتژیك دارای هیجان و نشاط

+ افزایش تفكر و دانش و ایجاد خلاقیت در كودكان و نوجوانان

+ آموزش تجارت و مدیریت استراتژیك و تبادل و گفتگو در كودكان و نوجوانان

+ كیفیت عالی متریال بازی مشابه نمونه های خارجی در اكثر موارد

+ دفترچه فارسی با كیفیت و طراحی عالی مشابه نمونه های خارجی

+ امكان بازی 2 نفره

+ طراحی و ایده كاملا ایرانی

+ وجود شانس و استراتژی با درصد های تقریبا برابر

+ امكان چیدمان متفاوت صفحه بازی در هر دور بازی

+ مناسب برای اكثر سنین

–  كیفیت متوسط بعضی از قطعات بازی

–  عدم استفاده از زبان فارسی در كارت های بازی

–  كیفیت چاپ برخی كارت ها و قطعات زمین باید بهتر میبود

 

نمره من به برافراشتن پرچم ها:

8 از 10

آدرس بازی در سایت:  boardgamegeek

آدرس بازی در سایت: پرسان گیمز


فعلا" تا بازی بعدی... 

مهدی
پنجشنبه 15 مهر 1395 ساعت 23 و 24 دقیقه و 07 ثانیه
بازی خوبیه ولی تعداد برگ پولش واسه چهار نفر کمه
اخرای بازی بازی بزنی به حساب و یادت باشه چقدر طلب داری از بانک
پاسخ مرتضی آشوری : اینم حرفیه
چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 ساعت 13 و 31 دقیقه و 39 ثانیه
یه ایرادی که بازی داره اینه که اگه کنار کاشی های مناع زمین نداشته باشی یا اگه جوری بچینی که شهر ها دور از منابع باشن دیگه باید بچسبی به پول. اوووو تا جور بشه برسی به منبع. اول بازی یکم افت ایجاد میکنه. امممممممم...
در کل خوبه اما بهتر بود یه جورایی این مسئله بهتر طرح ریزی میشد که از شروع بازی هیجان روند صعودی داشته باشه. در کل بازی خوبیه. من خوشم میاد
پاسخ مرتضی آشوری : موافقم
به هر حال تمام بازیها و مكانیزم هاشون، نقاط مثبت و منفی دارند.
ولی خیلی خوبه كه از بازی راضی بودی.
ممنون از كامنت شما و موفق باشی...
شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 18 و 07 دقیقه و 37 ثانیه
سلام
یه سوال داشتم. این شرکت پرسان گیمز آیا تونسته با این قیمت تو ایران موفق هم بشه؟ و اینکه آیا فقط تو ایران می فروشه یا فروش خارج از کشور هم داره؟ و چطوری تونسته وارد سایت بردگیم گیک بشه؟
و اینکه لطفا اگر زحمتی نیست راجع به حال و روز شرکتای بازی سازی داخلی مثل هوپا و سیطره کتان هم یه توضیحی بدین.
و ای کاش کیفیت کاشی های این بازی از لحاظ نوع مقوا و از لحاظ چاپ و رنگ و نقاشی بهتر می بود:(
پاسخ مرتضی آشوری : سلام

در رابطه با قیمت حق با شماست و به نسبت كیفیت متریال و نوع اون باید قیمت خیلی پایینتر از این میبود.
ولی اینكه چقدر موفق بوده در فروش باید بگم من آماری ندارم و در آینده مشخص خواهد شد.( با توجه به ادامه كار یا متوقف شدن تولید )
ثبت شدن در سایت بردگیم گیك هم مراحل خودش رو داره و شما اگه بازی ای طراحی كنید كه از نظر كارشناسان اونها اون بازی و مكانیزم هاش خاص و جدید باشن و كلا طراحی اون بازی كپی محض نباشه، میتونه در سایت قرار بگیره.البته شاید معیار های دیگه هم باشه كه من بیخبرم.
در مورد سایر شركت ها هم مثل توضیح قبلی، باید بگم اطلاع دقیقی ندارم.ولی مشاهداتم میگه هوپا خیلی وقت هست بازی قوی و جدید نداشته و فعلا در كپی و انتشار همون بازیهای قبلی خودش هست.به نظر من شركتی مثل هوپا باید حداقل سالی 3 بازی قوی تولید كنه.( منظورم همون كپی كاری و ایرانیزه بازیهای خارجی هست، مثل كارای قبلیش )
شركت سیطره كتان هم خیلی با قدرت استارت زد و خیلی خوب جلو رفت ولی چند وقت هست كه خبری ازشون نیست و محصول جدیدشون و اكسپنشن دریانوردان هم قرار بود خیلی وقت دپیش عرضه بشه كه تا الان خبری نبوده.

در كل سرمایه گذاری و كار در صنعت بردگیم ایران با توجه به ناشناخته بودنش و نبود زیرسازی ها و فرهنگش، خیلی سخت و دارای ریسك زیادی هست.

همه علاقه مندان باید تمام تلاش خودشون رو بكنن تا شاید این صنعت به جایگاه خوبی برسه.

ممنون از كامنت شما و موفق باشید.
MJ
شنبه 10 بهمن 1394 ساعت 13 و 54 دقیقه و 30 ثانیه
سلام
این قشنگتره یا بازی کتان؟
پاسخ مرتضی آشوری : سلام

راستش هر كدوم یه ویژگیهایی داره و با قطعیت نمیشه گفت كدوم بهتره.چون بحث سلیقه هم مطرحه.
ولی میشه گفت مكانیزم های مشابه ای دارند.
هر وقت كه فرصت كنم و نفرات پایه وجود داشته باشه، سعی میكنیم بازیش كنیم.

اگه برای آرشیوت میخوای بگیری به هر حال خوبه و باید تستش كنی حتما.
محمد
سه شنبه 1 دی 1394 ساعت 17 و 09 دقیقه و 01 ثانیه
این همون بازی setllers of catan هست که یکم تم بازی رو عوض کردن. تو یه سناریو از سناریوهای بازی کتان شما می تونید از پول استفاده کنید.
خیلی به نظرم هنر نکردن تو ساخت این بازی
پاسخ مرتضی آشوری : نظرات و سلیقه ها متفاوته دیگه.
نظر شما هم قابل احترام
MJ
جمعه 17 مهر 1394 ساعت 14 و 52 دقیقه و 34 ثانیه
منظور من افرادی هست که هنوز با بازی های فکری آششنایی ندارن...بعد وقتی میخوان انتخاب کنن...براشون ریسک هست که بازی با قیمت 160ت خریداری کنند...هرچند...مسلما طراح بازی هم حق داره...تو کل دنیا...طراح بازی یا هرچیز دیگه ای..درصد قابل توجهی از قیمت جنس رو برمیداره....اما تو ایران..ماها به این موضوع عادت نداریم..برای همین کسی سمت طراحی نمیره و همه از کپی ..یا نهایتا برگرداندن به زبان فارسی استفاده میکنن....
MJ
پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت 04 و 57 دقیقه و 09 ثانیه
به نظر من زمان بازیش بالاست....نسبت به تعداد بازیکناش.
و اینکه برای ترویج و معرفیش به همه...میتونست رنج قیمتش پایینتر باشه....چون بازی های استراتژیک تو جامعه ای که تو دنیای بازی های فکری دنبال فان بودن میگردن شاید بابامقایسه ی هزینه ها....و تست بازی های فان و فامیلی کلا بازی های استراتژیک رو بذارن کنار.... که صد البته...طرفدار های بازی های استراتژیک همچنان علاقه به انجام بازی ههاییی از این سبک هستن...هنوز بازیشوو نکردم....باید بازی پر هیجانی باشه
پاسخ مرتضی آشوری : من مشكلی تو مدت زمان بازیش نمیبینم.
و اینكه شاید تو جامعه ما بازی های فان و فمیلی برد گیم ها طرفدار بیشتری داشته باشند ولی همون طور كه گفتی بازی های استراتژی هم جایگاه فوق العاده قوی و بالایی در دنیا دارند و تو همین ایران خودمون هم مطمئنم كم طرفدار نداره.
ولی درباره بحث قیمتی باهات موافقم و قطعا قیمت پایینتر میتونست تضمین موفقیت این بردگیم در ایران باشه.
امیر س.
سه شنبه 31 شهریور 1394 ساعت 12 و 02 دقیقه و 56 ثانیه
خیلی خبر خوشحال کننده ای بود ممنون ازت

پ.ن: متاسفانه نشد تو کافه ببینمت. اما گویا با علیرضا اینا یه ماچی کورویی زدین ;)
پاسخ مرتضی آشوری : سلام بر امیر اقای سلامتی
باعث افتخاره شما اینجا كامنت گذاشتید

خواهش میكنم، بله به عنوان یه بازی با طراح ایرانی خبر خیلی خوبیه.
ایشالا شما اساتید برد گیم هم تستش كنید و نظر بدید.

پ.ن: من جمعه رفته بودم و افتخار و سعادت دیدن شما رو پیدا نكردم، ایشالا به زودی ببینمت.

پ.ن1: علی رضا ظاهرا ماچی كورو رو تدریس میكنه تو بلاد كُفر و با نامردی تمام به ما پیشنهاد بازیش رو داد و تو 5 دقیقه ضربه فنیمون كرد و تمام

n@sim
چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 18 و 31 دقیقه و 24 ثانیه
ممنون از وبلاگ عالیتون.
علاقه ی شما به بردگیم از متن هاتون کاملا مشخصه
منم خیلی به برد گیم علاقه دارم.
خوشحالم که یه بردگیم کاملا ایرانی ساخته شده.از کجا میتونم تهییه کنم؟
من تهران نیستم ولی کسی هست که برام بگیره.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ مرتضی آشوری : خواهش میكنم.خوشحالم كه از مطالبم راضی بودید.
منم فقط بخاطر علاقه ام مینویسم.
دقیقا اصلی ترین مسئله برای این برد گیم، طراح ایرانیش هست و ثبتش در سایت معتبر بردگیم گیك و ورود در بازارهای اروپا و آمریكا.
آدرس ها در سایت پرسان گیمز موجوده.
ولی من بازم براتون اینجا مینویسم:
​​ماتی‌ لوس:
تهران، زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه 3ام
دیزنی تویز:
​میدان محسنی خ شاه نظری
نشر چشمه :
مجتمع کوروش
کیدزی:
​میدان تجریش خیابان ملکی مجتمع تجاری ارگ

موفق باشید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

وبلاگی برای دورهمی بردگیمی
معرفی بازیها
بررسی بازیها
ساخت بازیها
دانلود فایل های ساخت
معرفی مكان های فروش
معرفی مكان های بازی
اخبار بردگیم و گزارش همایش ها
و خیلی موارد دیگه درباره بردگیم

پس این شما و این وبلاگ: بردگیم پرشین
مدیر وبلاگ : مرتضی آشوری

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • كدامیك از بازیهای زیر رو بیشتر میپسندید؟ (امكان انتخاب چند مورد)











نویسندگان

دیکشنری

تبدیل تاریخ

تماس با ما

ابزار هدایت به بالای صفحه